7x Vrijetijdstrends & reistrends zomer 2021

Bijgewerkt op: jan 1


Het was een heftige tijd en we zijn er helaas nog niet. Maar wat zijn we allemaal toe aan een trendy beleving. Na een jaar vol beperkingen heb je zeker wel een bijzonder uitje verdiend. Deze gekke tijd vraagt om een origineel cadeau aan jezelf. Inspiratie nodig? Deze 7 nieuwste vrijetijdstrends en reistrends zijn een heerlijk vooruitzicht.


Er was veel tijd voor reflectie en onderzoek. De innovaties gaan lekker snel. Voor jouw als succesvolle vrouw heerlijk. Meer en intensievere beleving. Jezelf opladen op een manier die perfect bij jouw past wordt steeds makkelijker in Nederland.


Nu er weer ''meer mag'' in vrijetijdsland, is het voor de vrijetijdsbedrijven trekken aan

de bezoekers. Jezelf onderscheiden en je eigen Wow Effect creëren is belangrijker dan ooit. Maar ze hebben hun tijd goed besteed...


En een leuk weetje, er gingen meer restaurants open dan dicht. Nieuwe restaurants met bijzondere concepten.

Vernieuwingen gericht op Nederlandse bezoekers zijn hot.


Uitgebreid recreatieprogramma

Je onderscheiden als camping en/of vakantiepark is belangrijker dan ooit. Op vakantie in eigen land wordt steeds leuker! De tofste vakantieparken proberen dit steeds meer te bereiken door een origineler en uitgebreider recreatieprogramma. De tijd vol beperkingen heeft ons allen creatief gemaakt. Je kunt de beleving op het gebied van recreatie al starten voor aankomst. En na uitcheck hoeft de beleving nog niet voorbij te zijn. Hoe leuk is het als je bij thuiskomst nog een toffe terugblik of fijne reminder ontvangt. Nagenieten en het vakantiegevoel vasthouden is belangrijker dan ooit. Een bijzonder uitje en te gek op vakantie in Nederland wordt nu door ons allen veel meer gewaardeerd.


Extra specifieke thema hotels

Uiteraard blijft de hotelwereld zich ook ontwikkelen. Boetiekhotels zijn er inmiddels genoeg in Nederland. Internationaal zie je nu steeds meer specifieke belevingshotels. Hotels die overduidelijk gericht zijn op een speciaal thema/ beleving/ zeer specifieke doelgroep. Een specifieke doelgroep was natuurlijk al belangrijk, maar dit gaat naar verwachting de komende tijd nog een stapje verder. Verkleinen en specialiseren. De beleving en het thema all-over!


Denk aan een hotel waarbij de beleving voor jouw en je hond samen duidelijk luxe aanwezig is. Of een hotel waarbij je helemaal ondergedompeld wordt in een creatieve beleving. Ik verwacht dat er het komende jaar steeds meer hotels met een zeer specifieke beleving onze aandacht gaan vragen. Iemand nog leuke roze beleving tips?

Toeristen en locals komen meer samen

Hotels en hotspots die voor de corona beperkingen vooral op toeristen gericht waren, hebben hun concept veelal aangepast. Inmiddels is er vaak ook een ontmoetingsplek / beleving / kantoorplek gericht op de locals ontstaan. Dit brengt ons mooie ontmoetingen. Toerist meet local en kan zich op die manier nog fijner onderdompelen in de lokale streek.


Nederland kleurt groen, beleving is groen

Tijdens de periode met beperkende maatregelen zijn we massaal de natuur en het

groen om ons heen gaan waarderen. Het is heerlijk om nu ook weer voor andere beleving te kunnen kiezen, maar we missen de groene looks. Hotels en restaurants kiezen steeds meer voor volop groen. The jungle beleving binnen. Groen zorgt voor verfrissing in je geest. Bijpassende tropische jungle geluiden er bij en de beleving is compleet. Tropical vibes in Nederland, love it.


Wat hier trouwens ook fijn op aansluit is de ontwikkeling van meer terrassen buiten en de parkeerplekken die hiervoor moeten wijken. Hup, daar ontstaat een gezellig terras en stap 2, we zetten er groen omheen. Dag, dag, grijze en saaie parkeerplaatsen.


Luxe vakantiehuis Nederland, luxe hotelkamer

Oké, na dit zware jaar heb je een luxe overnachting verdiend. Een groeiende groep mensen is steeds meer op zoek naar luxe wanneer zij er op uit gaan. Aanbieders creëren dit steeds meer door de spa beleving zo uitgebreid mogelijk door te voeren. Wellness wordt veelal verbonden aan luxe.


Food beleving via de post aan huis

In je vrije tijd wil je genieten. Ook thuis kun je het fijn hebben en steeds meer speciale producten en originele producten gebruiken. Er zijn steeds meer vrijetijdsbedrijven die een abonnement voor thuisbeleving aanbieden. Speciale koffie aan huis, kaas proeverijen, een wijnproeverij of bierproeverij. Ook stuurt men elkaar steeds meer eetbare cadeaus door de brievenbus. Net even wat origineler dan een vrolijke kaart.

Ontdek meer over de vrijetijdstrend cadeautjes via de brievenbus, food via de post.


De thuis uit eten beleving

Lekker in je eigen huiselijke bubbel een food beleving creëren. Sinds de beperkingen

is er een groep die blijvend vaker gaat voor thuis koken en de thuis uit eten beleving. Hebben we niet allemaal onze culinaire vaardigheden verbeterd tijdens de lockdown? Zelf organiseren, een privé kok huren of een speciale foodbox kopen. Het is tegenwoordig allemaal mogelijk. Relaxed in je eigen omgeving met een eigen samengestelde sfeervolle aankleding. Alleen met het gezin of een fijne groep mensen om je heen.

Je vrije tijd invullen op een manier waar jij echt blij van wordt is steeds makkelijker. Heb jij nog een toffe lokale tip? Deel hem gerust hieronder via de reacties. Share the happy vibes. #thewoweffectnl



75 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven